Перші двадцять кроків до ефективного навчання

Пропоную вам уривки з чудової книги Гордона Драйдена і Джаннетт Вос
«Революція в навчанні», яка допоможе не тільки опанувати щось нове, але й досягти успіху, здійснити мрії. Ці кроки варто застосовувати при вивченні польської мови.
Перші двадцять кроків до ефективного навчання
           1.  Користайтесь з уроків спорту.
  Усі, хто досягнув чогось у спорті, мали мрію, візію.
  Кожен спортовець має конкретну мету, шлях до якої можна поділити на кілька досяжних   етапів.
  Усі великі спортовці поєднують у дії розум і тіло. Вони усвідомлюють, що мета залежить від   поєднання відповідного психічного ставлення, фізичного навантаження, дієти й фізичних умінь.
  Усі великі спортовці мають своє уявлення мети, вони вчаться унаочнювати її.
  Усі вони одержимі запалом.
  Кожен спорт овець має тренера, виховника, керівника.
  Усі спортовці позитивно ставляться до власних помилок.
   Усі вони досягають успіху завдяки діяльності.
2. Не бійтеся мріяти й уявляти своє майбутнє.
Тож прийміть виклик Мерилін Кінг – не бійтеся мріяти про те , чого ви хотіли б досягнути.
3. Поставте перед собою мету і визначте остаточні терміни її втілення.
4. Знайдіть для себе наставника-ентузіаста, і то швидко!
5.Почніть із загального уявлення.
Багато традиційних шкіл подають предмети за підручниками впродовж місяців. Це божевілля й марнування часу та енергії!
Спробуйте проекспериментувати! Наступного разу, коли пізнаватимете нове, створіть у своїй уяві просту узагальнену картину. Коли збираєтеся відвідати нове місто, заздалегідь купіть  кольорові туристичні буклети, які підкажуть найголовніше…Коли ж матимете узагальнену картину, уточніть деталі. Ви вже знатимете, де їх допасувати
.
6.Запитуйте!
Це найкраще слово в учнівському словничку. Ніколи не бійтеся запитати…
Зробіть так, щоби запитувати стало вашою звичкою.
7. Шукайте головної засади.
У фотографії основний принцип такий: ніколи не робіть фото далі як за чотири фути від об`єкта.
Основна засада навчання: людина найкраще вчить те, що вона дуже прагне вивчити, таке навчання проходитиме швидше й із використанням усіх відчуттів.
Але як відшукати головні засади? Для цього  передусім варто запитувати.
8. Знайдіть три найкращі книжки, авторами яких є досвідчені успішні практики.
9. Навчіться заново, як читати швидше, ефективніше й легше.
10. Зробіть навчання ефективніше за допомогою ілюстрацій та звукового сприйняття.
Наприклад, той, хто сприймає на слух, може створити університет у власному авті, слухаючи аудіокасети. Іншому, хто віддає перевагу зоровому стилю навчання, варто пошукати багато ілюстровані підручники, відеокасети та відеодиски, інтерактивні комп`ютерні програми.

11. Учіться через діяльність.
Ми вчимося куховарити тільки тоді, коли куховаримо, опановуємо мистецтво тенісної гри тільки у грі.
12. Замість нотувати, малюйте асоціативні схеми.
Основні принципи створення асоціативних схем такі:
Уявіть, що мозкові клітини — наче деревця, на гілках яких зберігається тематично споріднена інформація. На аркуші паперу спробуйте накреслити основні моменти будьякої теми у формі дерева.
Починайте схему в центрі аркуша з головного елемента, найкраще символа, від якого розгалужуються інші елементи.
Записуйте тільки одне слово чи символ на позначення одного пункту, який хочете запам’ятати, одну головну тему для кожної гілки.
На ту саму гілку помістіть споріднені пункти, наче промені сонця.
Для подібних тем беріть олівці чи маркери одного кольору.
Малюйте стільки малюнків і символів, скільки зможете.
Коли закінчите малювати одну розгалужену гілку, обмалюйте її різнокольоровою лінією.
Регулярно доповнюйте кожну схему. Легше починати із загального, а далі побудувати асоціативну схему, переходячи до конкретного, коли довідаєтесь щось нове з тематики.


13. Легко відтворюйте з пам`яті засвоєне.
Прочитавши книжку, позначте основні ідеї та підзаголовки і складіть асоціативну схему. Відразу по закінченні зробіть дві речі:
·         Негайно перегляньте все, що ви позначили.
·         Заново намалюйте асоціативну схему.
Залучіть всі центри інтелекту, зокрема ті, що відповідають за ритм, риму, повторення, музику.
14. Опановуйте мистецтво розслабленої готовності.
Як же досягти такого стану? Для цього тисячі людей займаються медитацією, вправами на розслаблення чи дихальною гімнастикою. Музикою можна досягти тих самих результатів, часом навіть швидше і легше. Барокова музика ідеальна для швидкого поліпшення навчання.
15. Практика, практика і ще раз практика.
16. Повторюйте і розмірковуйте.
17. Використовуйте допоміжні засоби як стрижні для запам`ятовування.
Якщо пам`ять працює на асоціаціях, спробуйте розвинути свої «стрижні пам`яті» Пов`яжіть нову інформацію з тим, що вам уже відомо.
Ось які можуть бути асоціації:
·         Фізичні (prawa ręka, lewa noga-показуємо);
·         Візуальні
·         Побудовані на засаді абвіатур(каждый охотник желает знать, где сидят фазаны)
·         Римовані і зорові одночасно (один-магазин, два-корова, три-вітри, чотири-квартири. ) Щоб запам`ятати список, який складається з десяти позицій, пов`яжіть у пам`яті кожну позицію з номером, а отже, римованим образом.
·         Можна чітко уявити собі певну історію


18. Веселіться і грайте в ігри.
19. Навчайте інших.
20. Запишіться на курси прискореного навчання.

Як ваші успіхи? 
Діліться вашими враженнями.



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Відмінювання дієслів Koniugacja czasowników

10 порад щодо вивчення польської

Називний відмінок іменників 1 Rzeczowniki w mianowniku 1