Про кохання зі смаком кориці або перцю Miłosne rozterki

Душевні любовні розлади
Кожна людина в своєму житті переживає яскраві за забарвленням емоції: кохання, любові, відданості, ненависті, ревності. А буває, що від надмірних переживань, від каруселі емоцій, душа отримує тріщинку , в яку просочується холод.Серце замерзає, емоції гаснуть. Здається, що жодне тепле слово, усмішка, ніжний дотик нездатні розтопити цю вічну мерзлоту. Стоп!Важливо не жаліти себе, не палати ненавистю до цілого світу! А жити!Тобто КОХАТИ! Кого?...
Спочатку себе.Змінити себе так, щоб сподобатися...собі і оточуючим. Не нарікати, а працювати на собою.
А потім полюбити людей, почати зауважувати їх - у рідній хаті, на вулиці, в метро.
І настане весна, так непомітно але впевнено розтопить лід у серці. А вже вдруге воно не захоче замерзати.І, якщо знову прийде розчарування, загартована душа не охолоне.
А кохання, як приготування страв. В одних - це "нашвидкоруч", а в гурманів- підбір інгридієтів, приготування, подання страви- важливий  магічний ритуал.І як зі смаками не сперечаються, так і в коханні- хтось любить екзотику, а комусь смакує звичайна печена картопля з вогнища.Комусь кориця, комусь- паприка...Головне не переборщити з приправами.

Hymn o miłości
Gdybym mówił językami ludzi i aniołów,
a miłości bym nie miał,
stałbym się jak miedź brzęcząca
albo cymbał brzmiący.
Gdybym też miał dar prorokowania
i znał wszystkie tajemnice,
i posiadał wszelka wiedzę,
i wszelką możliwą wiarę,
tak, iżbym góry przenosił,
a miłości bym nie miał,
byłbym niczym.
I gdybym rozdał na jałmużnę całą majętność moją,
a ciało wystawił na spalenie,
lecz miłości bym nie miał,
nic bym nie zyskał.
Miłość cierpliwa jest,
łaskawa jest.
Miłość nie zazdrości,
nie szuka poklasku,
nie unosi się pychą;
nie dopuszcza sie bezwstydu,
nie szuka swego,
nie unosi się gniewem,
nie pamieta złego;
nie cieszy się z niesprawiedliwości,
lecz współweseli sie z prawdą.
Wszystko znosi,
wszystkiemu wierzy,
we wszystkim pokłada nadzieję,
wszystko przetrzyma.
Miłość nigdy nie ustaje,
nie jest jak proroctwa, które się skończą,
albo jak dar języków, który zniknie,
lub jak wiedza, której zabraknie.

"Słabi nigdy nie potrafią przebaczyć. Przebaczenie jest cnotą silnych."
(Mahatma Gandhi, 1869-1948)

"Serce nigdy nie ma zmarszczek. Ono ma blizny."
(Sidonie Gabrielle Colette, 1873-1954)


Alicja Markowska Kilka prostych prawd

Tekst piosenki:

1 Więc lepiej nie rzucać się pod wiatr,
Więc lepiej nie walczyć,
Gdy tak żal,
Głęboko schować prawdę.
Uparcie do celu tylko iść,
Na innych nie patrzeć,
Często zbyt.
Dla siebie zbierać gwiazdy.
Ref.: Tylko jak?
Powoli nie zmieniać siebie w głaz?
Żyć tak prawdziwie aż do dna!
Tańczyć na deszczu, gonić wiatr!
Wiatr…
2. Więc lepiej nie odkryć duszy już,
Nie pragnąć tak mocno,
Do utraty tchu.
Samotnie kroczyć w blasku
Ref.: Tylko jak?
Powoli nie zmieniać siebie w głaz?
Żyć tak prawdziwie aż do dna!
Tańczyć na deszczu, gonić wiatr!
Wiatr…
Ref.: Tylko jak?
Powoli nie zmieniać siebie w głaz?
Żyć tak prawdziwie aż do dna!
Odnaleźć się w okruchach!
Zwykłego z Tobą dnia!
Tylko jak?/x2
Tylko jak?
Tańczyć na deszczu, gonić wiatr!
Wiatr…
Tylko jak?

Miłość
Maria Pawlikowska-Jasnorzewska
Wciąż rozmyślasz. Uparcie i skrycie.
Patrzysz w okno i smutek masz w oku...
Przecież mnie kochasz nad życie?
Sam mówiłeś przeszłego roku...

Śmiejesz się, lecz coś tkwi poza tym.
Patrzysz w niebo, na rzeźby obłoków...
Przecież ja jestem niebem i światem?
Sam mówiłeś przeszłego roku...


Alicja Markowska 
"Kilka pytań"http://www.youtube.com/watch?v=6GKIITRqKPo&feature=related
. Tekst piosenki:
Ile razy jeszcze się poddam zanim los zmieni bieg 
Ile razy zniknie ta pewność że gdzieś tam czeka ktoś
Czy trzymając w dłoniach diament ten
rozpoznam że to on

Ref: Nie tak łatwo lęk dziś przezwyciężyć
Choć tak bardzo tworzyć się chce
Nie tak łatwo znów odsłonić wnętrze
Drugi raz mogę nie podnieść się
Gdy zabraknie Cię
2. Ile razy zasnę z tą myślą że nie tak miało być 
Ile szans straconych jest we mnie że ucieknę znów
Czy na zawsze świat mnie zamknął w tej pułapce pustych ścian
Ref: Nie tak łatwo lęk... 
Zanim się we mnie resztki życia wypalą i zgasnę 
Coś w duszy mi zacznie obumierać na zawsze znajdź mnie znajdź
Choć słaba tak bardzo że milczniem mnie złamać łatwo
Zbuduję ze wzruszeń naszą bliskość a z ramion przystań
Ref: Nie tak łatwo lęk....

Ania Wyszkoni "Z ciszą pośród czterech ścian"Ania Wyszkoni

Tekst piosenki:
To moja wina
Szukam odpowiednich słów
Nie mogłam cię zatrzymać
Może kiedyś wrócisz tu
Czas leczy rany
Ktoś otwiera cicho drzwi
Karmi złudzeniami
Tanią miłość daje mi

Tak mijają dni bez ciebie
Z ciszą pośród czterech ścian
Nie przekrzyczy jej mój strach
Tak mijają dni bez ciebie
Każdy z nich jest taki sam
Tęsknie już ostatni raz
Czas dalej biegnie
A ja ciąglę w miejscu tkwię
Chcę z nim biec do ciebie
Choć nie czekasz dobrze wiem
To moja wina
Wszystko mogło dłużej trwać
Mogłam cię zatrzymać
Staje z prawda twarzą w twarz
Tak mijają dni bez ciebie
Z ciszą pośród czterech ścian
Nie przekrzyczy jej mój strach
Tak mijają dni bez ciebie
Każdy z nich jest taki sam
Tęsknie już ostatni raz
Może ciepło twoich ust
Może echo twoich słów
Ukołyszą mnie do snu
Na poduszce zapach twój
Nim otulam się do snu
Chcę spokojnie zasnąć znów
Tak mijają dni bez ciebie
Z ciszą pośród czterech ścian
Nie przekrzyczy jej mój strach
Tak mijają dni bez ciebie
Każdy z nich jest taki sam
Tęsknie już ostatni raz


Miłość Maria Pawlikowska-Jasnorzewska
Nie widziałam cię już od miesiąca.
I nic. Jestem może bledsza,
trochę śpiąca, trochę bardziej milcząca,
lecz można żyć bez powietrza!



LOKA "Prawdziwe powietrze"http://www.youtube.com/watch?v=EztDIotz7Nc&feature=related
Dziś chcę pamiętać tylko tamte dni
kiedy tańczyłaś dla mnie czułem że sens życia blisko jest
Gdzie siła która kiedyś łączyła nas?
I przeświadczenie, że gdy objąłem Cię byłaś częścią mnie
Tak bardzo brakuje mi Ciebie
Stąd obojętność która każe mi stać, kiedy chciałbym pobiec za Tobą?
Prawdziwe słowa i emocje jak te, które wiążą mi gardło i serce
Nie umiem powiedzieć tego, że wciąż jesteś dla mnie prawdziwym powietrzem
Chciałbym odczytać z ruchu warg twoich ust
To czego nie da się powiedzieć mi wprost, chciałbym zrozumieć to
Zamieniam życie na pustkę i sny
Złudzenia układają się w cały film, w którym nie chcę grać (nie chce grać)
Stąd obojętność która każe mi stać, kiedy chciałbym pobiec za Tobą?
Prawdziwe słowa i emocje jak te, które wiążą mi gardło i serce
Nie umiem powiedzieć tego, że wciąż jesteś dla mnie prawdziwym powietrzem
Stąd obojętność która każe mi stać, kiedy chciałbym pobiec za Tobą?
Prawdziwe słowa i emocje jak te, które wiążą mi gardło i serce
Nie umiem powiedzieć tego, że wciąż jesteś dla mnie prawdziwym powietrzem
Nie umiem powiedzieć tego, że wciąż jesteś dla mnie prawdziwym powietrzem

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Частини мови Części mowy

Вірші для дітей на польській мові

Числівник Liczebnik